در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فعالیت ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی، ۱۱ مرکز نوآوری و ۱۳ پارک علم و فناوری در حوزه سلامت

معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: در قالب طرح نیماد ۵۰ میلیارد تومان بابت بودجه برای پژوهش و تحقیق در حوزه سلامت در نظر گرفته شده است.

یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت  گفت:در حال حاضر بودجه پژوهش در وزارت بهداشت ۱۷۵ میلیارد تومان است که در قالب طرح نیماد نیز ۵۰ میلیارد تومان بابت بودجه پژوهش و تحقیق در نظر گرفته شده است.

به گفته وی بر اساس قانون از محل یک درصد از ارزش افزوده، حدود ۱۳ میلیارد تومان بودجه به پژوهش و تحقیق اختصاص یافته است. این بودجه برای حوزه سلامت خوب است؛ اما در مقایسه با برنامه‌ها و هزینه‌های تحقیقات و سلامت قابل مقایسه با کشور‌های منطقه و دنیا نیست.

او ادامه داد: در حال حاضر هر دانشگاه با توجه به حجم کار تحقیقاتی خود نیازمند ۳۰ تا ۴۰ میلیارد بودجه است. پژوهش و تحقیق در تمام سطوح حوزه سلامت از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا بسیاری از این پیشرفت‌ها ذیل همین پژوهش ایجاد خواهند شد.

پناهی گفت: در حال حاضر ۹۸ مرکز رشد سلامت در وزارت بهداشت وجود دارند و یکی از برنامه‌های ما حمایت همه جانبه از این مراکز و نخبگان خواهد بود.

او افزود: در حال حاضر  ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی،  ۱۱ مرکز نوآوری و ۱۳ پارک علم و فناوری تحت پوشش وزارت بهداشت در سراسر ایران مشغول به فعالیت و انجام تحقیق در سراسر کشور داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار